onsdag 2 november 2011

Stickad filt till bebis



Nu har det varit lugnt i bloggen ett bra tag, men nu när hösten kommit känns stickandet plötsligt mer relevant igen. Eftersom jag jobbar som lärare har jag lyxen att ha höstlov just nu -härligt! Jag har passat på att utnyttja början på lovet med att starta upp lite nya stickprojekt.

Både vänner och familj har fått tillökning i sina familjen i form av små underbara bebisar, den senaste tiden och vad passar då bättre än att ge en liten startpresent i form av en mössa, filt och sockor? Den ena lilla parveln har dessutom en stolt storasyster som självklart ska få sig ett par raggsockor med! :)


Men vi börjar med filten! Den stickade jag faktiskt under min sommarledighet. Den är mossstickad längst alla fyra kanter och rätstickad i mitten. Väldigt enkel att göra! Filten blev ca 100 X 70 cm. Lagom att ha i vagnen eller spjälsängen. På bilden är den som ni ser ihopvikt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar