lördag 19 november 2011

Det är enklare än det ser ut!

För tillfället är jag mitt uppe i stickandet av en spökmössa, som en liten 4-åring har önskat. Det blir ett vitt litet spöke på svart bakgrund. Jag har aldrig tidigare stickat i 'mönster' och gör det inte nu heller egentligen -eftersom jag improviserar allt eftersom.

Det roliga med att sticka eget, är som jag har sagt tidigare, att man får chans att skapa något helt efter eget huvud. Det behöver inte vara särskilt svårt heller! Kan du sticka aviga och räta, så är det bara att kombinera med olika färger och modeller!
Dessutom vill jag slå ännu ett slag för drops.se och deras instruktionsvideor som finns under 'hjälp' menyn. Det var så jag lärde mig och även om jag inte stickar särskilt avvancerade saker, så duger det bra åt mig :)

2 kommentarer:

  1. Inget svårt att sticka i mönster bara man vet vilket som är mönstret... Hahaha... Kan vara nog så svårt att få till det med två olika färger.. Lycka till med Spöket...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det har du rätt i! Jag kan tycka att mönsterbeskrivningar lätt kan krångla till saker och ting. Det verkar svårare än det ser ut! jag tror att mågna blir avskräckta när de ser mönsterbeskrivnignar med massor av kluriga förkortningar. Men precis som du säger så är det ju ofta inte så krångligt som det ser ut - bara man sätter sig in i det! :)

    SvaraRadera